Aktywność Bakterii Jogurtowych Ma Znaczenie

bakterie do jogurtu

Wiemy już, że samodzielna produkcja jogurtu przynosi liczne zalety, jedną z nich jest wysoka aktywność kultur bakterii obecnych w świeżo przygotowanych jogurtach. W jakich jogurtach jest ona najwyższa?

Jogurty z probiotycznymi szczepami bakterii, nabytymi w specjalistycznych saszetkach lub fiolkach okazują się nie tylko smaczne. Bakterie, które obecne są w domowych jogurtach przygotowanych przy pomocny specjalistycznych starterów, przyczyniają się do wspomagania odpowiadającej za odporność organizmu mikroflory jelitowej, która jeśli jest zaburzona, odbija się niekorzystnie na naszym zdrowiu.

Osłabione bakterie

Zgodnie z praktyką wielu lekarzy i dietetyków zalecających swoim pacjentom domową produkcję jogurtów, uważa się, że ta metoda wspierania naturalnej flory bakteryjnej należy do jednych z najlepszych. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. W jogurtach dostępnych w sklepach, kultury bakterii poddawane są procesom technologicznym oraz wydłużonemu przechowywaniu produktów, a tym samym stopniowo tracą one swoją aktywność i zdolność do osadzania się w organizmie (oczywiście warunkiem jest jeszcze obecność w jogurtach kultur zdolnych do adaptowania się w organizmie, co jak wiemy z innych tekstów na tej stronie, nie jest zbyt częste).

Aktywna alternatywa

Tymczasem produkty przygotowywane na świeżo w domu, są zaszczepiane pozytywną i pożyteczną florą bakteryjną w ostatnim stadium, czyli tuż przed dotarciem produktu do odbiorcy ostatecznego – co więcej, to właśnie odbiorca ostateczny samodzielnie doprowadza do procesu namnożenia się kultur, czyli wywołuje ich aktywność poprzez dodanie do mleka o najbardziej odpowiadającej im temperaturze (czyli 37-40 stopni).

Tym samym świeży jogurt, po 6-8 godzinach ukwaszania, zawiera najbardziej aktywne kultury, których spożycie wg. praktyki wielu lekarzy i dietetyków, przynosi najlepsze rezultaty przy procesie odbudowy mikroflory. Jogurt przygotowany w domu nie jest długo przechowywany i nie jest poddawany żadnej obróbce, co daje mu naturalną przewagę nad jogurtami ze sklepu, lub jogurtami przygotowanymi z jogurtów sklepowych (co praktykują niektórzy nie mając świadomości wpływu aktywności kultur na korzyści wynikające ze spożywaniu jogurtów o prawdziwie żywej mikroflorze).

Drogocenne właściwości

Jogurt z aktywnymi kulturami bakterii daje możliwość zmaksymalizowania korzyści z jego spożywania. W wielu badaniach naukowych wykazano, iż spożywanie jogurtów i kefirów bogatych w aktywne kultury bakterii, zapewnia wsparcie flory bakteryjnej jelit, poprawia odporność organizmu, obniża poziom cholesterolu we krwi, opóźnia procesy starzenia a także wzmacnia system trawienny.

Co ważne, jogurty przygotowane samodzielnie, nie zawierają zbędnych substancji żelujących, konserwantów, stabilizatorów oraz cukru. Jogurty przygotowane przy pomocy aktywnych bakterii są też niskokaloryczne oraz poprawiają przemianę materii, dzięki czemu zalecane są przy odchudzaniu. Jogurty domowe są pożywne oraz odżywcze.

Dowiedź się więcej o specjalistycznych szczepach kultur bakterii do jogurtu. Przeczytaj nasz tekst. Kliknij tutaj – > Kultury bakterii jogurtowych.

Leave a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Pobierz kompendium wiedzy o jogurtach domowych
Odbierz PDF z najlepszymi sposobami na wykorzystanie jogurtu domowego
Szanujemy Twoją Prywatność